10.2 Wat doe je als je vastloopt
We zijn er mega goed in om snel ergens iets van te vinden en daardoor iets van de ander vind of van jezelf!
Nou is het niet erg om ergens iets van te vinden, maar wel als het meer negatief is dan positief. Als je steeds oordelend bent naar jezelf of de wereld om je heen dan kost dit je vreselijk veel aan energie en gezondheid.
Kijk de video!
Als je dit gaat doen gaat het je heel veel energie opleveren. Wat als je informatie waarneemt zonder er iets verder van te vinden. Vroeger ging ik overal in mee. Vond ik overal iets van en nu laat ik het buiten mij. Altijd nee natuurlijk niet. Laatst werd er een familie lid van mij onjuist behandelt en daar vond ik niet alleen iets van maar het hele gezin en voelde ik het vuur door mij heengaan. En dan kun je dus nog steeds waarnemen van wat er in jezelf gebeurt en kiezen of je er een oordeel over wilt hebben.
Mening van anderen en jezelf verdedigen, overtuigen of bij de ander laten.
Kader kijken.
Oordelen over de buiten wereld
Oordelen over je binnen wereld
Vaak oordelen we ook in negatieve zin naar onszelf.
Vandaag weer niet gelukt
Heb je het nu nog niet af
Zet nou eens door
Je bent echt lui
Schiet nou eens op
Zie je het lukt je niet
Dat is steeds oordelen.
Maar je kunt ook waarnemen wat er gebeurt en dan kiezen om daar niks mee te doen. Dan ga je jezelf niet afvallen. Dus bijvoorbeeld.
Iets is niet gelopen zoals je het had gewild. Allerlei gedachten hebben als, je had het beter moeten voorbereiden, meer tijd aan moeten besteden, het anders moeten aanpakken enz. Dan kun je er van alles van gaan vinden of oké zijn met dat het anders is gelopen. De situatie is voorbij. En kost je nu dubbel zoveel.
Dus probeer eens te denken met een punt.
Het is anders gelopen punt
Ik zie dat ik iets vergeten ben punt
Ik had het even moeten zeggen tegen je punt
Ga hiermee aan de slag naast de focus die je hebt op je patroon die je aan het doorbreken bent.
Je keurt jezelf namelijk letterlijk af als je aan het oordelen bent naar jezelf.
Vragen om meer helderheid te krijgen
Klik om te openen